MLM

Cati dintre voi nu au fost solicitati sa mearga sau chiar au fost la prezentari “de produse”?

Sistemul¬†Multi Level Marketing (MLM)¬†se bazeaza in principal pe recomandari. Sau asa a inceput:D. Spre exemplu, ti-ai cumparat o saltea, ai dormit si nu te-a mai durut nimic, ti-ai imbunatatit viata sexuala, nu ti-au mai mirosit sosetele de langa pat, etc. Pe scurt, salteaua ti-a schimbat viata in foarte bine si atunci de bucurie, spui si prietenilor. Prietenii dau fuga si isi cumpara si ei salteaua cu pricina, isi achizitioneaza chiar 2, sa fie si de rezerva. Le fac cadou salteaua si bunicilor, apoi amantilor (amantelor), nepotilor si rudelor de la tara. Si uite asa, din gura in gura, din spate in spate si din dos in dos, se duce vestea despre salteaua cea facatoare de minuni. Ca sa vin mai “in piata” cred ca au fost si inca mai sunt in acest sistem companii precum: “Forever Living”, “Zepter”, “NuSkin”, “Nuga Best”, “Ammway”, “Herba Life”, “Kangen”, s.a.m.d. Sistemul financiar este destul de simplu, banii care la produsele “normale” se duc in multa publicitate si chirii de magazine, personal, cheltuieli de regie, imobilizari, etc, in sistemul MLM au ca destinatie in mare parte persoanele care recomanda (vand) produsele. Persoanele tip “varfuri de piramida” ajung repede milionari si devin exponate care se plimba la prezentari de anvergura, conferinte, etc. si care explica cat de bine si cat de usor este sa folosesti produsele si sa fii si fericit si bogat. Pana aici nimic senzational. Este o alta metoda de a vinde. In general vorbim de produse care sunt destul de scumpe fata de cele “normale”. De aceea au nevoie de prezentari care sa convinga publicul tinta. Nu iti vine sa cumperi o oala Zepter cand cumperi 10 asemanatoare la pretul respectiv. Sau sa dai 3000 Euro pe un aparat care se spune ca iti purifica apa (de la robinet). Businessul in sine are anumite “chitibusuri” insa nu vreau sa intru in detalii. Nici nu vreau sa spun ca produsele oferite sunt bune sau mai putin bune. Pentru ca nu sunt in masura sa o fac si nu am cunostintele necesare.

Ce vreau eu sa remarc; afacerile de acest gen vin “in spate” cu prezentari in care sunt echipe de specialisti care studiaza intens produsele, le aduc imbunatatiri in permanenta, cu monopoluri la nivel international, protejate de inregistrarea marcilor, samd. Adica, produse ce au CV-uri “beton”. Pentru ca daca le gasesti o fisura, se duce la vale toata constructia piramidala. Si nimeni din piramida nu vrea asta, pentru ca cel putin teoretic, toti au de castigat. Si totusi, aproape toate aceste tipuri de produse scumpe au o hiba. Se compara cu cine vor ei. Si vorbim aici despre competitori. Oala Zepter cu oala de inox si eventual cea de tabla. “Forever Living” sunt naturisti si net superiori medicamentelor si altor produse naturiste de pe piata (asa spun ei), apa Kangen te face sa te simti plin de energie si are un PH peste al oricarei alte ape. Normal ca se compara cu alte ionizatoare pentru ca au placute de platina si sunt cei mai buni.

Sa presupunem ca avem multi bani, ne cumparam de toate si ne facem tenul ca in tinerete fara batranete, gatim repede si sanatos, bem si ne purificam, nu ne mai imbolnavim decat la finalul vietii. Asta daca credem in ce folosim. Si daca presupunem ca aceste materiale, tehnologii, ipoteze sunt veridice si isi vor arata roadele in decursul timpului. Sa nu ma acuzati acum ca vreau sa ma intorc in Evul Mediu si sa musc din halca de carne cruda, sa imi bag capul in galeata ca sa beau apa si sa ma spal cu zeama de lamaie sfintita ca sa mi se usuce cosurile de pe urechi. Pentru ca raman si eu un consumator al acestui secol, indiferent cat vreau eu sau nu sa accept asta.

Dar cum ramane cu gustul sarmalelor din oala de lut a bunicii sau a mamei, PH-ul apei de izvor din creierul muntilor, plantele din care se extrag de fapt esentele “miraculoase” ale produselor naturiste? A venit vreodata cineva sa va invite insistent, sa devina chiar agresiv pentru a va prezenta asemenea “produse”? Pentru ca toate acestea se obtin fara stres, fara bani si fara agitatie. Doar prin dorinta si bunavointa fiecaruia.

A, am uitat ceva important: timpul. Trebuie sa acorzi timp. Tocmai asta incercam sa cumparam de fapt. Si de drept. Pentru asta muncim si ne stresam, apoi cautam sa prevenim, sa fim fericiti, sa intinerim, sa ne vindecam si sa ne revenim. Si aici se inchide cercul.

One Response to “MLM”

  1. Mihaela says:

    Si ce ai vrut sa spui cu asta?

Leave a Reply