Bicicleta

In cronicile anilor imediati aparitiei bicicletei, au aparut numeroase temeri cu privire la efectele folosirii acestui vehicul. Parerile se refereau la faptul ca acei oameni care ar fi mers zi de zi la locul de munca, la plimbare , etc. calare pe bicicleta, vor avea probleme cu configuratia fetei lor. Datorita vitezei dezvoltate, precum si a vantului care ar sufla din sens opus, oamenii vor avea in scurt timp “fata de cal”, adica, curentii de aer vor modela fetele oamenilor dandu-le o fizionomie tipica animalului amintit.

Am o banuiala ca majoritatea acelor oameni care au “fata de cal” nu calaresc zilnic bicicleta. Vitezele superioare insa, au tinut cont de potentialul pericol, si asa au aparut castile de protectie, masinile cu plafon si parbriz, avioanele presurizate si alte lucruri similare. Ma intrebam zilele trecute daca mai exista acei proprietari de bicicleta sau masina, care sa vorbeasca cu vehiculul lor din convingere. Sa isi cumpere masina cu dorinta de a o ingriji si de a o folosi intreaga viata. A masinii. Sa ii puna huse tricotate si capace smaltuite la roti, sa o dea cu ceara pe bord si sa atarne caini de plus (din aceia la care li se balangane capul) la luneta vehiculului. Daca nu credeti ca au existat oameni din acestia pe planeta noastra, sunt nevoit sa va contrazic. Erau, si inca multi. Cel putin in anii copilariei mele. Care, fie vorba scrisa de mine, nu este atat de departe…

Astazi bicicleta este stadiul intermediar pentru un Logan, fie el si second hand. Urmeaza Renaultul, VW la mana a doua si apoi masinile “premium”. Pacat ca e viata asa de scurta pentru marea majoritate a oamenilor. Cel putin din punctul acesta de vedere. Altfel ar fi mai multe Ferrari cu scut de drumuri grele, elicoptere in aer si avioane particulare brazdand nori de cenusa. Sa va expun si cum e cu locuintele? Sau cu hainele? Nu cred ca e cazul pentru ca probabil ca stiti.

Oare de ce nu seamana oamenii intre ei? Cel putin la configuratia fetei:)…

Leave a Reply