Trendul calitatii

Intr-o lume in care superficialitatea cotidiana tinde sa se banalizeze, calitatea incepe sa primeze in fata cantitatii. De ce “incepe”? Pentru ca e criza. Indusa sau nu, liderii, managerii, sefii de echipa tind sa spuna ca avem nevoie de “xx” oameni pentru un anume proiect. Conducatorii autentici sunt insa cei care stiu ce fel de oameni au nevoie, de cine au nevoie, si abia apoi trag linie si spun de cati au nevoie… Tendinta de a-i trata pe oameni in termeni pur numerici se datoreaza in principal faptului ca “sefii” stau departe de oameni.

Criza aduce cu sine un fapt imbucurator. Apropierea de oameni. Unii injura printre dinti pentru ca si-au angajat rudele care nu sunt productive. Altii gasesc modalitati de a se debarasa de oamenii neprofesionisti. Nevoia este cea care ne constrange. Ok, mai sunt si legile idioate…

Pentru ca orice criza, dupa ce atinge un maxim, incepe sa se disperseze lasand loc invariabil unei cresteri, fie ca aceasta este lenta. In aceasta situatie, vom avea o conexiune din ce in ce mai puternica a relatiilor manager-oameni de calitate. Poate ca oamenii mai putin profesionisti isi sufla acum in pumni dorind sa demonstreze pe loc ce nu au demonstrat in decursul timpului. Nici pentru acestia timpul nu este pierdut. Este timpul pentru valoare, pentru calitate. Nu decisiv, dar oricum mai mult ca “inainte”.

Ce mai imi place asta…

One Response to “Trendul calitatii”

  1. k says:

    ehei… deci sa ne “bucuram” de criza (si de efectele sale pozitive) cat mai avem timp, ca uite se zice ca a trecut deja “greul” si situatia incepe sa se “redreseze” 😀
    pacat ca e vorba doar de un “trend” si nu de o “cultura” a calitatii… trendurile apar si dispar, si cu ce ramanem de pe urma lor? cu nostalgii? ca ce bine a fost…
    oare cat de durabila va fi motivatia pentru care in perioada asta promovam calitatea? nu va fi la fel de trecatoare ca si criza? vom tine minte morala si atunci cand o sa ne mearga din nou mai bine?
    dar… macar avem un precendent, un exemplu ca uite, se poate si asa 🙂

Leave a Reply