Pachetul

Nu de putine ori am intrebat oamenii de ce le place “ceva”. De ce iti place un magazin, un prieten, o prietena, o masina, un loc anume, un sport, o anume ciocolata, un fel de mancare. Raspunsurile pe care le-am primit au fost in mare masura superficiale. S-au invocat o culoare, frumusetea, sanatatea, gustul, etc.

In esenta, azi nu ne place de ceva sau de cineva. In fapt ne place “pachetul” din care este compus acel ceva sau cineva. Nu iti place un magazin numai pentru ca este mare sau pentru ca gasesti produsele preferate. Iti place si pentru ca ai unde sa iti parchezi masina, pentru ca este luminat suficient, pentru ca de acolo cumpara o anume clasa sociala, pentru ca are sau nu reclama in mass-media, pentru ca acolo te poti opri sa bei o cafea, pentru ca… etc. Nu iti place un BMW numai pentru ca iti ofera o anume imagine sau pentru ca este sportiv. Pachetul BMW contine o concurenta cu Mercedes, o definire implicita a personalitatii in ochii unora, agresivitate, etc.

De ce ne place un om? Pachetul “OM” contine un fizic, calitati mentale si sufletesti, stil, personalitate, masina, casa, alte lucruri materiale, etc. Simpla remarca “imi plac ochii ei” sau “are mult bun simt”, “are un corp super” sau “este bun in pat” sunt simple componente ale pachetului. Daca ne amagim ca suntem satisfacuti cu 2 sau 3 componente ale pachetului, vom sfarsi prin a incerca sa schimbam continutul pachetului sau prin a rascoli in van in pachet dupa alte componente care nu se afla acolo. Odata deschis, un pachet iti poate provoca surprize sau dezamagiri, unui pachet ii pot fi aduse completari, se poate scoate din el, dar niciodata nu va mai fi asa cum l-ai vazut prima data. Pachetele cu ambalaj stralucitor pot fi inselatoare, cele mici pot avea greutate iar cele murdare nu se transforma instant in Alba ca Zapada.

Pachetele vin, tranziteaza si se opresc, gasindu-si sau nu destinatarul. Lumea intreaga este o mare companie postala. 

Cine plateste timbrele?…

2 Responses to “Pachetul”

  1. Dan Brumbea says:

    Timbrele le platim noi, cei care aspiram la un anumit pachet. Fie ca e o masina, o persoana sau orice altceva. Le platim prin dezamagiri, prin bucurii personale sau impartasite cu prietenii, le platim prin iubiri si inimi zdrobite, prin frustrari, prin alterarea propriului nostru pachet doar pentru a ajunge intr-un fel sau un altul compatibili cu pachetul dorit de noi. Problema e daca anumite timbre isi merita pretul pe care il platim pentru ele?

  2. k says:

    Cand primesti o felicitare, de multe ori esti tentat sa te uiti doar la plic si la fata felicitarii… cu toate ca e mai important ce e in interior – acele cateva cuvinte scrise de cineva. Timbrul a fost platit pentru ca tu sa citesti ce scrie in felicitare, nu ca sa te uit doar la cum arata exteriorul… Desigur sunt si persoane care nu scriu nimica in interior cand trimit felicitari…
    Este unul dintre cele mai nefericite sentimente sa-ti dai seama ca persoane care se considera “apropiati” de tine nu au facut efortul sa deschida felicitarea si sa citeasca ce scrie in interior, ci te judeca doar dupa “ambalaj” – nu se uita nici macar la cat de scump a fost timbrul pe care l-ai platit pentru ca felicitarea sa ajunga la ei… Asemenea experiente din pacate nu se uita.

Leave a Reply