Brasov Be Live It

Ideea de a crea si promova un branding al Brasovului este excelenta. Pot pune ramasag a cui a fost. Ideea.

Ca sa fie lucrurile clare de la inceput, iata despre ce vorbesc: http://brandingbrasov.ro/

Modul in care s-a inceput punerea in practica a acestei idei este heirupista, asta ca sa ma exprim elegant. La inceput se spune ca este un branding al Brasovului, si atunci ne referim la oras. Pe parcurs insa, aflam ca este vorba despre judetul Brasov, si normal, de proiectele senzationale cu trenuletul pe la Bran, cu zimbrii din Vama Buzaului si eventual cu aeroportul de la Ghimbav (care parca trebuie “sa fie gata” anul viitor:D). Mai orientam scrisul putin in dreapta sus ca si sageata cu pricina si pricepe oricine ca e vorba de politica. Pana aici poate nu este asa de rau…

Cand incepem insa cu procesul de gandire si cel de creatie, este rau. Rau de tot…

Atunci cand creezi un branding si decizi sa il lansezi la un targ de turism cum este cel de la Berlin trebuie sa iti faci lectiile. Macar pe cele de la gradinita.  Inregistrezi marca respectiva, cumperi websiteul cu denumirea dorita, etc. Asta ca sa nu mai spun ca este esential sa ceri pareri multiple. Cand vorbim despre un branding al Brasovului, nu contractezi “singura agentie de publicitate” din Brasov. Oricum, dansii spun ca sunt, citez: “singura agentie full service din Brasov, implicata deja in cateva zeci de proiecte de branding si in cateva campanii de comunicare. In curand veti putea vedea un portofoliu pe site-ul nostru, odata ce il lansam (undeva in prima jumatate a lunii aprilie)” :))). Eu deduc de aici ca este singura agentie de publicitate cu foarte multe proiecte dar fara un website:D. Eh, poate sunt asa de ocupati si cu experienta in piata, incat nu au avut timp de asa un lucru inutil… Revin si spun ca trebuie sa ceri cateva pareri pertinente inainte de a arunca pe piata asa ceva. Ce te faci daca dupa ce arunci cu brandingul pe piata, te trezesti ca  pe www.beliveit.ro sunt unii care iti fac praf si pulbere munca ta (atat cat a fost ea). Ce sa mai spunem daca un oarecare X  a inceput deja sa inregistreze marca respectiva, iar tu nu o sa o poti folosi…?

Nu comentez designul si alte elemente, precum nu comentez nici materialele si prezenta la targul de turism de la Berlin. Pentru ca poate nu ma pricep. Dar cred ca ma pricep putin la politica, putin la procesul de gandire si la cel creativ, si am minimul bun simt al unui om nascut si trait in Brasov. In aceste conditii pot sa prevad ca brandingul Brasovului este un foc de artificii cu iz politic (pe banii cui oare?:D), si pot sa afirm ca la Brasov s-a mai facut o treaba “romaneasca” – o idee buna pusa in practica intr-un mod falimentar.

5 Responses to “Brasov Be Live It”

  1. k says:

    apai eu nu comentez partea politica, ca nu ma pricep, dar asa ca o persoana oarecare care a vazut “sigla” Brasovului acuma pentru prima data si trebuia s-o inteleaga cumva… tre sa spun ca am stat cateva minute bune sa ma gandesc, oare ce-o fi cu acel “be” (be live it)… de la Belgia nu poate sa vina, cum nici “it” nu poate veni de la Italia, de vreme ce se gaseste in sigla Brasovului… m-am uitat si pe site (blog, mai bine zis – brandingbrasov.ro) si ma gandeam ca poate gasesc acolo ceva care sa explice acel “be” misterios, … dar n-am gasit, dimpotriva m-am incurcat si mai mult… pentru ca asa cum am vazut eu in header-ul acestui “site” (partea stanga), BE pare mai important chiar decat BRASOV… in final am recurs la alte bloguri pe care se comenta acest fenomen vizula pentru a intelege ca be.live de fapt provine de la believe 🙂 … astea fiind zise in ideea ca la orice reclama primul impact conteaza …
    … si o parere asa in general despre reclame… referitor la postul despre Coca Cola – cum e cum nu e, dar macar au reclama faina (cu toate ca nu ma convinge nimeni si nimica sa beau “bautura fericirii” :))… ei, se pare ca produsele slabe calitativ au nevoie de reclame foarte bune ca sa se vanda… cine stie, poate Brasovul ca zona turistica este atat de renumita incat ii trebuie reclama proasta pentru ca altfel ar veni prea multi turisti???

  2. Reka says:

    Ce porcarieeeeeee!!! Zici ca s-au jucat copii de la gradinita cu creioanele colorate. Nu intelegi ce scrie, nu intelegi nici ce are particular orasul, nimic. Si daca dai http://www.beliveit.ro e exact ce trebuie:)))

  3. Dascalu Sorin says:

    Este doar un alt exemplu despre cum sa arunci bani multi pe fereastra pentru o idee frumoasa. Imi e scarba de oamenii care pot face asa ceva. Numai ca pe ei ii doare direct in ……….

  4. clau p says:

    daca te pricepi la politica, atunci intuiesti ca banii cheltuiti sunt probabil bani publici…

  5. Mia says:

    Mult zgomot pentru nimic…

Leave a Reply